Om veckan i Gran Canaria

 
Som typ alla vet har jag ju vart i Gran Canaria i 1 vecka, så tänkte berätta om det nu :D
 
Fredag: På fredagkvällen åkte vi till vår mormor o morfar och åt middag för sen sova där en stund innan vi skulle få skjuts av morfis till Arlanda runt 3-4 tiden på morgonen efter.
 
 
Lördag: Planet gick vid 6 tiden på morgonen mot Gran Canaria :)) Flyget tog ungefär 6 timmar, så vi kom till hotellet vid 12 tiden på dagen, det var strålande sol och supervarmt!! Började med att gå runt lite där och tittade och sen äta en tidig middag på en resturang, vi gick och la oss tidigt den dagen för att orka upp nästa dag, det är ju lite tidsskillnad.
 
Söndag: Vaknade av att familjen kom in och firade mig på födelsedagen!! Öppnade massor av presenter, solen lysste in i rummet, supermysigt!! Gick upp och fixade mig för att äta en god hotellfrukost. Efter det åkte vi in till Las Palmas (Stan) och kollade runt, shoppade lite, sen åkte vi vidare upp på bergen för att äta lite lunch, var väldigt kul! Bergen är så höga så man kommer upp i molnen :D Så där satt jag och åt lunch osv.. bland molnen, hahah :'')) Sedan åkte vi ner mot stranden i Playa de Ingeles och sola en stund innan vi åt en supergod middag på en jättebra resturang, det var supergott!! Så jag hade en toppen födelsedag :D
 
 
Måndag: Hyrde bil den dagen för att åka till Amadore stranden i Puerto Rico, låg där hela dagen.. Sola, bada osv.. super härligt! På kvällen åkte vi vidare till Puerto de Mogan och åt på en jättemysig resturang längst vattnet :) Vid 10 tiden åkte vi tillbaka till hotellet, satt ute en stund på kvällen vid poolerna, hur mysigt som helst <3
 
 
Tisdag; Började dagen som alla andra dagar med en god frukost. Efter det gick vi en stund bort till San Angustin (strand) sola, bada där en stund innan vi gick tillbax till hotellet och chilla där en stund innan vi gick ut och käkade middag :))
 
 
Onsdag: Åt frukost såklart, sedan åkte vi till en "Djurpark" typ, det var väldigt annorlunda djur där bla. Kängru, strutsar, pappegojor osv.. haha så det var kul! Fick klappa delfiner oxå, såå fina! Har vart min dröm typ sen jag var liten att få träffa delfiner, hahah :p Sen åkte vi till Maspalomas stranden och sola en stund innan vi åkte tillbaka till hotellet och skulle fixa oss för middagen.
 
 
Torsdag: Jag vaknade upp till den finaste dagen av alla, super härligt! Var bara på hotellet hela dagen, sola, bada.. hade det så underbart :)
 
Fredag: Samma som torsdagen, super fint väder!! Sola bada hela dagen, levde livet helt enkelt, hahah awsome ;)
 
 
Lördag: Då gick vi upp ganska tidigt för att få sola så mycket som möjligt innan vi skulle åka hem mitt på dagen, hem igen till kalla äckel Sverige, solen stekte där!! Och förstå känslan lixom, man ligger där och steker och hemma regnar det och är typ 0 grader, HEMSKT!! :((
 
 
 
Hahah kortfattad och bra.. ;) Jag har iallafall haft det hur bäst som helst :D Superfint väder varje dag, sol bad osv.. Helt underbart!! Längtar redan tillbaka till solen och värme, vill bort från kalla äckel Sverige igen.. till sooolen!! Men har haft det helt fantastikst, puss på er!!
Det kommer komma bilder där ifrån i inlägg framöver ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0