Om London-resan 2012

Fredag: Vi gick upp tidigt på morgonen klockan 05.00 och fixade oss för att sedan åka ut till Arlanda klockan 06.00 och att ta flyget mot London som lyfte vid 08.00 tiden, resan dit tog ca. 2.5 h så det gick snabbt. Vi kom fram till hotelet vid 12 tiden då började vi med att äta lite lunch och sen åkte vi upp i det kända "parisehjulet" London Eye, när vi hade åkt London Eye gick vi direkt in på SeaLife Aquarium bland alla hajar och fiskar. När vi hade gått där en stund så gick vi vidare bort och kollade på Big Ben, Efter ca 1 timme vi hade vart där gick vi direkt till en Italiensk resturang och åt. Sen var det bara att börja röra sig till hotelet för att sova eftersom att vi var helt slut i benen och alla hade jätteont i fötterna efter att ha gått så mycket hela dagen.. :D

Uppe i London Eye :D ♥

SeaLife Aquarium ;)

Big Ben ♥

Lördag: Vakande klockan 08.00 gick upp fixade mig för att sen gå till vår "Egna lilla frukostmatsal" (Vi hade ett rum som gjorde att vi fick som en egen liten matsal istället för den stora på hotelet). När vi hade ätit klart gick vi vidare ut och genom den väl kända parken "St. James Park" för att sedan hoppa på bussen och gå av vid "Buckingham Palace" en snabbis och för att sedan hoppa på bussen igen och kliva av vid det stora varuhuset "Harrod's" där dom ha allt möjligt, det var fullt med avdelningar med olika saker bla. frukt i en, kött och fisk i en, osv.. När vi gått där en stund åkte vi vidare på bussen till nästa stopp som var "Madame Tussauds" Det var galet bra gjorda vaxdockor där, sen kom vi till en spökrunda som var riktigt obehaglig just då tror jag att mammas hand var min alldra bästa vänn, hihi :p Efter spökrundan kom vi till ett film ställe där vi skulle se en 4D film, det var riktigt kul, haha :P När vi var klara där så promenarde vi upp på Oxford Street som är den stora "Shopping" gatan i London, Där vi gick en stund sen på kvällen men för att sen fortsätta shoppa mer dagen efter på söndagen.. Men när vi var klara där blev klockan väldigt mycket och det blev därför bara att äta lite snabbt på McDonals innan vi gick upp på rummet, efter den här dagen var det riktigt skönt att bara lägga sig i sängen och mysa, när man har kramp i ben och fötter... ;)

Vaxdocka inne på Madame Tussauds ;)

Hitler, Vaxdocka! ;)

Söndag: Gick upp tidigt för att hoppa på en Hop-on-Hop-off buss till "Tower Bridge" för att ta en båt som gick därifrån, när vi åkt på båten hoppade vi av vid London Eye och tog bussen upp till Oxford Street igen för att shoppa galet, hihi :P När vi hade shoppat en stund gick vi till den storaa M&M's butiken och kollade och köpte såklart och lite godis, haha :p Sen när klockan var 18 när alla butiker stängde drog vi oss tillbaka till hotelet för att fixa oss för kvällen, vi började med att sitta i baren och ta en drink med till tugg en stund innan vi fortsatte ut på stan till en thairesturang som vi blev tipsade om på hotelet, vi började gå mot resturangen vid 21 tiden och när vi väl kommit fram var det värkligen inte en thairesturang vi kom till en SOPSTATION så det var bara att vända hem igen till hotelet och beställa mat från "Rum-service" där vi beställde nacho-chips med olika såser och indiskmat, när vi väll hade ätit och var klara var klockan ca. 11 på kvällen, haha :P

Godis :p <3

Måndag: Gick upp ganska tidigt för att hinna med så mycket som möjligt innan hemfärden igen :( Började dagen som alla andra dagar.. Började med att ta tuben till Oxford Street för att bara shoppat det sista innan vi åkte hem, men först åt vi lite lunch så klockan 14 - 14.30 började vi röra oss hem till hotellet igen för att hämta resväskorna och gå till tuben och åka in till flygplatsen, där fick vi vänta en stund innan vi lyfte ca. 18 hem till kalla Sverige igen :'( Vi landade vid 22 tiden på Arlanda så var hemma här vid 23 ungerfär så då var det bara hoppa i sängen för att orka upp till skolan idag -.-

Saknar redan London :'( Kände mig så hemma där, haha :p ♥
Det stog på varenda gata i marken åt vilket håll man skulle titta åt när man skulle titta om man skulle gå över vägen, röda dubbeldäckare överallt, små gulliga taxibilar, allt var bara sååå UNDERBART!! :D ♥

(Mer bilder kommer i inlägg framöver) :D Så håll ut kik ;)