Saker jag sa som liten :)

Hej
Har precis ätit.

När vi hade ätit klart så började vi prata om vad jag sa när jag var liten, hahaha man sa värkligen roliga saker. :)



När jag var 3 så kom mamma hem från jobbet och så sa hon att hon hade ramlat vid tåget, då sa jag till mamma:
1. Inte du kan åka kåg mamma,
du mlamla då. 
Du måtte hålla i sig du inte mlamla
=
Du kan inte åka tåg mamma,
 du ramlar då.
Du måste hålla i dig så att du inte ramlar




En sommar
2. mamma var ute och rensade maskroser
då kom jag fram till mamma och sa:
Men mamma det är ju sanslöst vad mycket maskjoser
jag sa det när jag var 2 år, då började mamma skratta, haha




 (storasyster) Sofia sa till mamma en morgon när hon klättrade ner från våningssängen i Dalarna (landställe):
3. Det är mycket bättre stege här än hemma.
Den låter så. Nån kan vakna då.
Jag vill inte att Johanna ska vakna för då blir det så trångt i sängen om hon ska följa med.
=
samma sak, som det hon sa.
 Jag var 2 år då och ville sova i mamma och pappas säng då det var läskigt att sova i min säng! :P


Lite ord jag sa:

Sova = Owa (jag gick och hämtade min nalle)

Bada = ba (jag drog i kläderna)

Byxor = bykkor

Sofia = aia

Slut = lut

Kratta = klatta

Spade = pade

Förut = döjut

Dricka = glicka

Faktiskt = dattis

Krokodil = okidil

Det var lite av det jag sa när jag var 1-4 år! :)


Suddig!


Ha en bra kväll!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0