Danny Saucedo om Melodifestivalen

Superkoreograf - Danny Saucedo

Storfavoriten Danny Saucedo
gör som superstjärnorna.
Och flyger hit en av världens
mest eftertraktade koreografer,
Nick Bass, för två dygn inför
melodifestivalen. Han är enorm,
säger Danny.

Han försöker memorera stegen
i danssalen i centrala stockholm.
På knappa två dygn ska Danny
Saucedo, 24, lära sig koreografin
till bidraget "In the club".
Stegen är komponerade av den
världsberömde koreografen
Nick Bass som har jobbat med
stjärnor som Britney Spears,
Justin Timberlake, Beyoncé,
Janet Jackson och Michael Jackson.

- Vi jobbade länge på att får hit
honom så det blir väldigt insentivt.
Men jag vill göra ett grymt, osvenskt
nummer, som har potential att ta
sig långt, säger Danny. Nöjesbladet
fick en exklusiv titt in i danssalen
när Danny repeterade med sina fem
dansare och Nick. I början av Januari
flögs han till Sverige från Los Angeles.


Jobbar hårt för bandet
-För mig är det här jättestort.
Jag är jättedålig på  att ta koreografi,
jag måste nöta och nöta och sedan
sitter det stenhårt. Jag  är extremt
petig, säger Danny. -Förutom att han
ligger i hårdträning på löpbandet håller
sig Danny till en strikt diet och satsar
allt på dansen. -Jag vill inte stå i
Eurovision med ett enkelt nummer
och en intetsägande koreografi utan
med något som står ut. I nummret vill
jag återskapa känslan av en fullproppad
klubb, säger han med siktet på att
vinna melodifestivalen.



Björkmans favorit
Och pressen är hög inför  schlagerns
första delfinal i Luleå. I veckan insåg
49,2 procent av nöjesbladets läsare
Danny Saucedo som lördagens stora
favorit. Danny har också, enligt afton-
bladets källor varit en stor favorit hos
Christer Björkman.

 


”Har en stor framtid”
Bidraget ”In the club” är en typisk
danslåt riktad till en smalare publik
än när han uppträder med gruppen EMD.
-EMD är mer folkkära.
Min egen musik spelas mer ute på en klubb.
Det är något smalare,
vilket kan vara livsfarligt i en tävling.
Jag vill kliva ur min comfort zone.
Se om jag fortfarande kan underhålla
en publik helt själv.
Stjärnkoreografen Nick Bass träffar Danny
för första gången under sin blixtvisit
i Sverige.
- Danny är hungrig och jätteduktig.
Jag förstår hans idéer och han har en stor framtid,
säger Nick Bass.









får ryssningar genom hela kroppen! :) har fått 4 kramar av snygga Danny Saucedo! ♥


Kyss









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0